the Grampians - Reisverslag uit Grampians, Australië van Henny&Dirk&Anne&Thea Stuart/Dinnissen - WaarBenJij.nu the Grampians - Reisverslag uit Grampians, Australië van Henny&Dirk&Anne&Thea Stuart/Dinnissen - WaarBenJij.nu

the Grampians

Door: Henny

Blijf op de hoogte en volg Henny&Dirk&Anne&Thea

28 November 2015 | Australië, Grampians

26 en 27 november hebben we doorgebracht in het indrukwekkende national park the Grampians. Wat een overweldigende natuur...fantastisch!
Via een prachtige weg (de snelweg vermeden) kwamen we donderdag in de loop van de middag aan op de camping midden in de Grampions.
Vrijdag zijn we met de camper op pad gegaan en hebben meerdere prachtige uitkijk punten bezocht met een geweldig uitzicht over de imposante bergen en valleien. Ook hebben we na een flinke afdaling de MacKenzie waterval gezien...wauw. Na een zware klim omhoog zijn we naareen ander mooi park gereden waar we een flinke wandeling hebben gemaakt langs de rivier waarin het water van de MacKenzie waterval stroomt. 's Avonds hebben we in het natuurpark gebarbequed (daar staan bbq's waar iedereen gebruik van mag maken). Op de terugweg naar de camping (rond 20.30 uur omdat we de verkeerde afslag hadden genomen) hebben we heel veel kangoeroes en emoes gezien.
Vanochtend weer vroeg opgestaan om weer af te dalen naar Zuid-Australië om de Mount Gambier en the blue lake (blauwe meer) te bekijken. Ook dit was geweldig mooi.
Alleen op bepaalde dagen in november en maart kleurt dit meer blauw en ik denk dat we geluk hadden want het was idd blauw. Dit meer is ontstaan na het uitbarsten van een vulkaan.

• 28 November 2015 - 10:11

Tante Nel:

Goede morgen hier !!!

Wie van jullie ga rijden met dat grote ding??? ik vind het stoer .
    nog hele mooie dagen daar.
    Dirk & Anne genieten jullie ook van de vakantie ?
    Ik kijk steeds naar jullie verslag goed gezellig weekend groetjes Nel

• 28 November 2015 - 12:45

Tante Nel:

Vakantie vieren geweldig maar hou kom ik aan jullie foto's
    Ik ben zo nieuwsgierig of hebben jullie die nog niet verstuurd ???
    goed weekend samen
    groet uit BEMMEL

• 28 November 2015 - 16:13

Juul En Jet:

Weer tof om te lezen. Leuk, jullie zien veel!

• 28 November 2015 - 23:21

Anton:

feest verslag heikant groesbeek.....
    was toch even zoeken maar, we zijn weer terug van de peertjes, begonnen met een perenlikeur met ja, what else, peer. Om omstreeks half zes warm en koud met een Italiaanse swing.
    buikje weer rond..nog even sita gezelschap gehouden voor het voetballen naar huis.
    nu stormpje en regen.
    veel plezier down under gr anton

• 29 November 2015 - 16:51

A. Littera:

Hallo Thea Henny Dirk en Anne, Even een berichtje via de computer van Antonio. Het weer op dit moment is hier zwaar knudde met een rietje. Windkracht 10. Ik heb jullie reisverslag gelezen tot en met 28 november. Het lijkt mij een schitterend land, maar wel enorm groot. De natuur lijkt mij overweldigend mooi en interessant. Ik weet zeker dat jullie met volle teugen zullen genieten. Ik ben ook enorm trots op jullie dat jullie deze reis maken , met de achter liggende gedachten van je weet wel. Hij is dat zeker ook. Ik wens jullie verder een mooi vervolg van de reis met heel veel plezier. Dit is ook de wens van Antonio, Gerda, Tonny en Piet. Hartelijke groeten. Ome Theo.

• 20 December 2015 - 22:00

Theo Stuart:

Hallo Henny, Thea, Dirk en Anne. Volgens mij hebben jullie het enorm naar jullie zin. Vakantievieren is vaak wel hard werken, maar wel heel bijzonder. Hebben jullie al op de blaaspijp geblazen van de Aborigines het geeft een heel laag brommend geluid. In Utrecht is een museum over de cultuur van de Aborigines met heel bijzonder schilderwerk op keramiek, textiel en boomschors. Bijna altijd zijn het onderwerpen uit de natuur, zoals hagedissen en planten. Vaak gebruiken ze stippen die ze ook op hun huid schilderen. Op de verjaardag van Sia zag ik foto's van enkele mooie plekken zoals de twaalf apostelen. Sinterklaas is alweer lang naar Spanje en deze vakantie is voor Anne en Dirk wel een heel mooi cadeau. Beste allemaal ik wens jullie een heel mooi Kerstfeest in de warme zon. Wij doen het hier maar met grijs somber weer. Nog heel veel plezier en tot kijk in ons kikkerlandje. Hartelijke groeten van Tonny, Piet, Antonio, Gerda en ome Theo.